Thursday, June 20, 2013
Thursday, June 13, 2013
බොහොමයක් දේ කියාගෙන තනිකම.....
තනියම ඉන්න කැමති කවුද. කවුරුවත් කැමති නෑ තනියම ජිවත් වෙන්න . කවුරුත් කැමති යාලුවෝ නෑදෑයෝ අසල්වාසීන් එක්ක සතුටින් කාලය ගතකරන්න . ඒත් මේ හැමෝම දවසක අපෙන් වෙන් උනොත් එදාට නම් දුකක් පාළුවක් දැනේවි .. තනිකම එහෙමත් නැතිනම් පාළුව කියන එක අපි කාටවත් නුපුරුදු දෙයක් නෙවෙයි. මොකද අපි කාටත් එක දැනිල තියන දෙයක් නිසා. නමුත් අපි කොයිම වෙලාවකවත් මේ තනිකමින් ප්රයෝජනයක් ගත්තාද කියන එකනම් ප්රශ්නයක්. එහෙම ප්රයෝජන ගත්ත අයත් ඇති ඒත් ඊට වඩා ඉන්නේ ප්රයෝජන නොගත්ත අය.ගොඩක් අය තමන්ට තනිකමක් පාළුවක් දැනුනම කරන්නේ තමන්ගේ ලගම මිතුරාට මිතුරියට , එහෙම නැතිනම් ආදරවන්තියට, ආදරවන්තයට ඇමතුමක් , SMS එකක් දාන එක. ඒත් ඔයිට වඩා වෙනස්ව හිතන මිනිස්සු කරන්නේ නම් ඒ තමන්ට ලැබුණු තනිකමින් උපරිම ප්රයෝජන ගන්න එක.
ගොඩක් අය
තනිකමෙන් මිදෙන්න උත්සහ කරනකොට තව කෙනෙක් තනියම ඉන්න දගලනවා. දැන් කට්ටිය කියයි
උඹත් තනි වූ ගවේශකයනේ කියලා. ඇත්තටම මටත් මේ blog ලිවිල්ලට set උනේ විභාගේ ඉවරවෙලා කරන්න වැඩක් නැතුව පාලුවෙන්
ඉන්නකොට තමයි..කොහොම කොහොම
හරි කවුරුත් නොකිව්වට ගොඩක් අය කැමති තනියම ඉන්න. ලෝකේ ගොඩක් නිර්මාණ බිහිවෙලා තියෙන්නේ තනිකම
තුලින්. ඒ තනිකම කියන දේ කෙනෙක්ගේ යටි සිත අවදිකරන නිසා . ගොඩක් වෙලාවට අපි දකිනවා
සමහර මිනිස්සු තනියම ජිවත් වෙනවා . එතකොට අපිට හිතෙන්නේ නම් එයා ඉන්නේ හරිම පාලුවකින්
වෙන්න ඇති කියලා . එහෙම කියලා අපි ගිහින් එයාගේ පාළුව තනිකම මකන්න හැදුවොත් ඒක
සමහර විට ලොකු අවුලක් වෙන්නත් බැරිකමක් නෑ.
Thursday, June 6, 2013
අපායෙන් ගැලවී විත් මහණදම් පිරූ තරුණයෙක්
මීතිරිගල වන සෙනසුනේ සිදුවූ
සිදුවීමකි. මිනිස් සිතේ ස්වභාවය සිතුවිලි
ගොඩ නැඟීමයි මිනිසා අවදිව සිටින සෑම මොහොතක් පාසාම අතීතය හෝ අනාගතය සම්බන්ධ කැරගෙන
සිතේ සිතුවිලි ගොඩනඟයි අතීතයේ පංචේන්ද්රියයන් පින වූ අවස්ථාවන්ට සම්බන්ධ ආශාවල තණ්හාව
මුසු ඇලීමේ සිතුවිලි ද තරහවල ද්වේෂය මුසු ගැටීමේ සිතුවිලි ද මොහොතක් පාසා සිතේ ගොඩනැඟේයඑසේ
ම ඇලීම හා ගැටීම මුසු සිතුවිලි අනාගතය සඳහා ද සිතේ ගොඩ නැඟේග මිනිසා උපන්දා සිට මියෙන
තෙක් ම සිදු කරන්නේ එසේ සිතුවිලි ගොඩනැඟීම යිග මේ බොහෝ දෙනෙක් මේ දැන්” කියන මොහොත ගැන නොසිතතියි සිතුවිලි ගොඩ නැඟීම යනු කර්ම
රැස්කිරීමයි. ඒවා කුසල කර්ම හෝ අකුසල කර්ම විය හැකියග ඊට අනුවම විපාක යෙදේ. මේ එවැනි
කර්ම විපාකයක් ගෙවන පුද්ගලයකු පිළිබඳ කතාවකි. මීතිරිගල නිස්සරණ වන සේනාසනය
අක්කර පන්සියයක් පමණ විශාල වූ වන ගහනයක් මැද පිහිටි පුණ්ය භූමියකි. එකකට එකක් නොපෙනෙන තරම්
දුරින් පිහිටි කුටිවලට වී භාවනා කරන යෝගීහු මේ සිත එක අරමුණකට ගෙන බැඳ තබා සමාධි සුවයක්
විඳීන්නට උත්සාහ කරති. සිතුවිලි ගොඩනැඟීම් වශයෙන්
තව තවන් කෙලෙස් රැස්කිරීම නතර කරන්නට උත්සාහ කරති. සේනාසනයේ කි්රයාත්මක වන
කාලසටහන සිහිපත් කරමින් ර්ණගෙඩිය” ගසා හඬ නංවන වාර ගණන අනුව මේ අවදිවීමටය. මේ වත සඳහාය. මේ භාවනාවයල
මේ දානය සඳහා පිණ්ඩපාත යේ යෑමටයල මේ ගිලන්පස සඳහා දන්ශාලාව වෙත යෑමටය ආදී වශයෙන් යෝගීහු
ඒ ඒ සංඥාවන් හඳුනාගෙන ඊට අනුව ක්රියා කරති. කතා කරමින් කාලය නාස්ති
කිරීමද කෙලෙස් ගොඩ නැඟීමක් බැවින් නිශ්ශබ්දතාවයද භාවනාවේ දියුණුව සඳහා අවධාරණය කැර
තිබේ. එසේ වුවත් යෝගී භික්ෂූන්
වහන්සේ ඉඳහිට ධර්ම කාරණා පිළිබඳ සතුටුසාමීචියේ යෙදෙන අවස්ථා ද ඇත. දිනක් එවැනි ස්වාමීන්
වහන්සේ කීප නමක් කර්මය හා කර්ම විපාකය පිළිබඳ සාකච්ඡා කරමින් සිටියහ. ”කර්මයට
අනුව විපාකය ලැබේ නම් ඊට යම රජකු හා යම පල්ලන් මැදිහත් වන්නේ කුමටදැයි මට ගැටලුවකැ”යි එක්
ස්වාමීන්වහන්සේ නමක් පවසති. ”කර්ම විපාක
ගෙවන්නට තිබේ නම් යම් කෙනකුට වේදනාව ලබා දෙන්නට තව කෙනෙක් පහර දෙති. තුවාල කරති. කෙනෙක්
පිහියෙන් ඇන මරා දමති. මැසි මදුරුවන් පනුවන් නිසා ලෙඩ රෝග වැළඳෙති. එහිදී පුද්ගලයකුට තවත් පුද්ගලයකුගේ
කි්රයාකාරකම් වලට ලක්වීමට සිදුවෙයි. එසේම පේර්තයන්ල යක්ෂයන් නිසා මහ රහතන් වහන්සේට
පවා පීඩා සිදුවූ බව ති්රපිටකයේ සඳහන් වෙයි. ඒ නිසා යම රජෙක් හා යම පල්ලන්ගේ සම්බන්ධය තිබිය හැකියැ”යි තවත් ස්වාමීන්වහන්සේ නමක් පැවැසූහ. ”කර්මයට
අනුව කර්ම විපාක ගෙවීමට සිදුවීම අවබෝධ කරවන්නට යම රජකු හා යම පල්ලන් ඉදිරිපත් කිරීමෙන්
මිනිසා අකුසලයෙන් මුදවා ලිය හැකි බැවින් මේවා නිර්මාණ විය නොහැකිදැ”යි තවත්
හිමි නමක් අදහස් දක්වති.යම රජු හා යම පල්ලන් පිළිබඳ
කියන කතා අසා සිටිමින් ඒ පිළිබඳ ගැඹුරින් සිතූ තවත් භික්ෂූන් වහන්සේ නමක් අඬන්නට වූහ. භාවනාවෙන් යම් තරමකට දියුණු
කළා වූ සිතක් ඇති උන්වහන්සේට ස්වකීය අතීතය සිතුවම් පොටක් සේ දිස්වන්නට වීය. උන්වහන්සේ
ඒ පිළිබඳ විස්තර කළේ මෙසේය.”මං මේ
ආත්මයට පෙර ආත්මයෙන් එහා ආත්මයේ ටිකක් බලපුළුවන්කාරයෙක් ලෙස තමයි ඉපදිලා හිටියේ. පන්සිල්
පද පහම ආරක්ෂා කළේ නෑග තුන්වැනි සිල්පදය බහුල වශයෙන් ම කැඩුවා. සත්ත්ව හිංසාවෙත් යෙදුණා.
අනුන් සතු සම්පත් බල පුළුවන්කාරකමෙන් අයිති කැරගත්තා.
Subscribe to:
Posts (Atom)